Szenzoros kalandok a Costa Blancán

Spanyolországba jöttünk

Spanyolországba jöttünk

Kik vagyunk és miről fog szólni ez a blog?!

2022. január 14. - Spanyolországba jöttünk

Kedves Olvasó!

 

Ez a blog egy spanyolországi magyar család története. Az írásaim a mi hétköznapjainkon keresztül mutatják be azokat a kihívásokot, változásokat, örömteli vagy borús pillanatokat, amit a külföldre költözés, egy különleges igényű gyerek érkezése vagy egy szigorú diéta bevezetése jelent/jelenthet egy család életében. Sok témát szeretnék érinteni a bejegyzésekben, ezért nem is tudnám pontosan bekategorizálni, milyen típusú blogra számíthattok.

Neked szól ez a blog, ha bármiről szívesen olvasol az alábbiak közül:

  • Spanyolország, helyi kultúra, szokások, étkezés, hétköznapok
  • Gyerekek, gyereknevelés különös tekintettel különleges igényű gyerekek nevelésére
  • Külföldre költözés/országváltás/beilleszkedés
  • Nyelvtanulás, többnyelvű gyerekek, iskola külföldön
  • Utazás, felfedezés, Spanyolországon belül és a nagyvilágban
  • Egészség, étkezés, speciális diéták, allergiák

Mivel ez egy személyes tartalmú blog lesz, az elején szeretném magunkat kicsit bemutatni, bár később a posztokból és bejegyzésekből sok minden ki fog derülni.

Ki írja ezt a blogot?

Csillának hívnak, 37 éves vagyok. Tatabányán születtem és nőttem fel, a főiskolát Veszprémben végeztem Idegenforgalom és szálloda szakon, majd egy franciaországi ösztöndíj után Budapesten kaptam munkát. Nemzetközi multicég francia csoportjában voltam előbb ügyfélszolgálaton, majd háttérmunkákat végeztem, később dokumentációkkal, tréningekkel foglalkoztam. Közben elvégeztem a BME francia-magyar közgazdász MBA mesterképzését.

A férjemet 10 évvel ezelőtt ismertem meg, 9 éve élünk házasságban. Attila mérnök informatikát végzett a szülővárosában Miskolcon, az egyetem után költözött Pestre, itt ismerkedtünk meg. 2013 végén született a nagyobb lányunk, én végül minőségmenedzsment területről mentem szülési szabadságra. Nem egészen 2 éves volt, mikor megtudtuk, hogy hamarosan kistesója érkezik. A kisebb lányunk 2016 tavaszán született. Mindketten különleges, sok figyelmet igénylő, aktív gyerekek. Nagyon hamar látszott, hogy a mi életünkbe nem fér bele a klasszikus anya-apa munkahelyen dolgozik családmodell. Addigra a férjemnek felfelé ívelő karrierje volt, külföldi utakkal, vállalkozással, tanítással, előadásokkal.

Közel 6 évig voltam „csak anya”, hogy menedzselni, működtetni tudjam az egész családi gépezetet. Közben lebonyolítottunk 3 költözést, 2 lakásvásárlást és eladást, ami közben találkoztam a Home Staginggel, életem nagy szerelemprojektjével, a lakások eladásra-kiadásra való felkészítésével. A GYES évei alatt elvégeztem a téma összes elérhető magyarországi kurzusát, illetve lakberendező képesítést szereztem. Miután a kisebb lányom is óvodába ment, elindítottam tanácsadói oldalamat és Home Staging területen kezdtem vállalkozást indítani. Imádtam és imádom a mai napig.

Az elmúlt egy évben nagyot változott velünk a világ, az elhúzódó járványidőszak, férjem szüleinek váratlan elvesztése, a nagyobb lányom iskolai gondjai, a kicsi egészségügyi problémái mind-mind egyre világosabbá tették, hogy valami nagy változás kellene az életünkbe, ami segít kikerülni ebből a negatív spirálból. Szinte sorsszerű volt, hogy a férjem tavaly nyáron kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy spanyol cégtől. Néhány nap alatt kellett meghoznunk a döntést, a kiköltözésig pedig 2 hónapunk maradt, ha szerettük volna, hogy a lányok már itt kint kezdjék az új tanévet.

Több, mint 4 hónapja élünk Spanyolországban, tanuljuk a nyelvet, ismerkedünk a helyi szokásokkal. A munka bevált, a lányoknak nagyon pozitívak az első sulis tapasztalatok, szeretünk itt élni, összességében nem bántuk meg az országváltást. Igaz én kevesebbet dolgozom a vállalkozásomban, mintha otthon élnénk, talán számomra jelentette a költözés a legnagyobb változást. Ezt a blogot már hosszú ideje tervezem, szeretnék fontos, aktuális, másoknak is hasznos témákkal foglalkozni. A blogolás, tartalomgyártás nem idegen számomra, a vállalkozásomhoz is több jelenleg is aktív médiafelület kapcsolódik. Ezt a blogot kiegészítve, azonos címmel Facebook oldal is működik, illetve a későbbiekben lehetséges, hogy más közösségi oldalakon is osztok meg a témához kapcsolódó tartalmakat.

Jó olvasgatást kívánok, de szívesen veszek kérdéseket, kéréseket, esetleges témaötleteket is! Mindenkinek Boldog Új Évet és tervekben, célokban és sikerekben gazdag 2022-t kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://spanyolorszagbajottunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1716813164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása